neděle 20. října 2019

Ráda potkávám nové lidi..

"Víte, ono je jedno, jestli je člověk nemocný nebo nemůže chodit. Zdraví je důležité, to je samozřejmé. Ale hlavní je, zda je člověk šťastný. Musíme přijmout to, co je. A sami se pak můžeme rozhodnout, jestli se budeme usmívat tak jako se usmíváte vy a nebo budeme naštvaní a protivní na všechny kolem."
Toto mi dnes sdělila starší dáma, kterou jsem potkala, když jsem šla nakoupit. Měla modře modré oči a kolem nich vrásky moudrosti.
"Víte, lidé by k sobě měli být pozorní a laskaví a zajímat se jeden o druhého. Líbilo se mi, že jste mě pozdravila a věnovala mi úsměv, i když jsme se zde ještě nepotkaly. Mladí lidé dnes bývají neuctiví k starším lidem a je vždy hezké vidět, že to tak není vždy. Lidé si tak málo všímají jeden druhého, i pozdrav je pro ně něco obtížněho."
Mluvila svůj monolog asi hodinu a já viděla, jak moc si potřebuje popovídat a tak jsem se jí dívala do očí a poslouchala vše, co potřebovala říct - třeba o tom, jak se dokáže dívat na televizi celý den a někdy až do rána, protože tam pořád něco dávají a že ji musí dát pryč, protože je to zabiják. "No jo, ale co bych dělala bez televize, když si s manželem už nepovídáme?". A mluvila o Itálii, kde byla před 20 lety a o řidiči autobusu, který ji nezastavil, když kdysi za mlada na něj běžela i s kočárkem a o tom, jak jsou někteří lidé lstiví a chamtiví a vypadala jako by ze sebe potřebovala dostat tu starou bolest, která se usídlila v jejím srdci....a pak se zadívala na nebe a stromy a její obličej se zase proměnil a zářila klidem a štěstím a říkala, jak je ta příroda krásná a dokonalá a že je tu na světě moc hezky. A mě vítr foukal ve vlasech, slunce hřálo mou pokožku a jen jsem cítila, že jsem udělala dobře, že jsem ji pozdravila a věnovala ji čas a pozornost. Protože, i když jsem občas nestíhala její myšlenkové pochody a občas jsem se v jejím vyprávění úplně ztratila, tak mi předala mnoho zkušeností, které v životě nasbírala a ona pak odcházela s úsměvem na rtech a oběma nám bylo hezky.
Stáří je moudrost! A jeden pozdrav nebo úsměv může změnit den a my tím můžeme udělat radost druhému. Tak je to jednoduché!

Žádné komentáře:

Okomentovat